Top posts

Featured Posts

Minister playing politics with security matters

KOTA KINABALU: Sabah Progressive Party (SAPP) President Datuk Yong Teck Lee said it is irresponsible on the part of the Defence Minister who is trying to play politics with security matters.

He said, the minister is neither here nor there in making the allegations of the three opposition leaders involved in the Lahad Datu intrusion.

The government should take immediate action as it involves national security.

14 comments:

  1. Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang terus memfitnah dan mempolitik isu kapal selam Scorpene, terutama ketika berkempen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan yang sanggup mempolitikkan isu keselamatan negara temasuk soal pembelian kapal selam Scorpene boleh disifatkan sebagai pengkhianat kepada negara-Shafie

      Delete
  2. Panglima Tentera Laut Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata pihaknya mendapat maklumat ada beberapa calon pilihan raya yang berterusan mempertikai pembelian kapal selam terbabit selain mendakwa aset berkenaan tidak berfungsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kita kesal tindakan ketua pembangkang yang cuba membawa peguam dari luar berhubung isu kapal selam. Pertama sekali, ia berkaitan isu keselamatan negara yang tidak sepatutnya dibangkitkan demi menjamin keselamatan negara kita.

      Delete
    2. "Kedua, kita negara berdaulat, mempunyai undang-undang dan peraturan yang harus dipatuhi. Ini menampakkan bahawa mereka akan menggunakan landasan apa sahaja untuk mencemarkan nama baik negara Malaysia. Tindak-tanduk mereka adalah demi kepentingan politik semata-mata," kata Shafie.

      Delete
  3. saya dengar banyak cerita dan saya sedang mengumpul bukti.. saya cabar mereka untuk menzahirkan kenyataan itu secara bertulis jika mereka berani.

    ReplyDelete
  4. "Kemudian bersedialah untuk berhadapan dengan saman fitnah... kita sudah berlembut sangat dengan mereka sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas majlis perhimpunan warga TLDM di Pangkalan TLDM Lumut,

    ReplyDelete
  5. kedua-dua inventori, KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Abdul Razak itu berada dalam keadaan terbaik malah telah menyelam ke dalaman maksimum dan penembakan di dalam air yang menepati sasaran sejauh 55km.

    ReplyDelete
  6. Saya telah berlayar tiga kali... ianya berjalan lancar malah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sendiri sudah belayar dan beliau sendiri mengakui keupayaan kapal selam tersebut dan berbangga dengan keupayaannya," katanya.

    ReplyDelete
  7. Beliau berkata negara luar mengiktiraf dan memandang tinggi keupayaan serta kecekapan anggota dalam pengoperasian dua kapal selam berkenaan.

    ReplyDelete
  8. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, negara Amerika Syarikat (AS) walaupun mempunyai parti pembangkang namun mereka tidak sama sekali mempersoalkan atau mempolitikkan soal keselamatan negara.

    ReplyDelete
  9. Perdana Menteri berkata, berlainan dengan Malaysia apabila parti-parti pembangkang mempolitikkan usaha pasukan keselamatan yang berjuang mempertahankan keselamatan di Sabah daripada ancaman penceroboh.

    ReplyDelete
  10. "Di AS walaupun ada perbezaan ideologi politik Demokrat dan Republikan tetapi mereka tak eksploitasi isu-isu keselamatan,"kata Najib.

    ReplyDelete
  11. Golongan pembangkang yang membangkitkan isu tersebut sanggup menjadi alat orang luar untuk memecah belahkan perpaduan rakyat malah perbuatan berkenaan tidak bertanggugjawab kerana boleh menjejaskan keselamatan negara.

    ReplyDelete

Search This Blog