Top posts

Featured Posts

Rafizi dedah anak Nazri Aziz terima kenderaan mewah Michael Chia

KUALA LUMPUR, 1 Nov — Rafizi Ramli mendedahkan bahawa anak kepada Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, iaitu Nedim Nazri Aziz mendapat manfaat daripada Michael Chia melalui sebuah kenderaan mewah jenis Hummer hitam dengan nombor pendaftaran WNX 9776.

“Kereta mewah Hummer WNX 9776 ini bernilai RM459,000 dimiliki oleh Michael Chia, dan ini boleh disahkan melalui carian saman di laman web MyEG,” kata Rafizi (gambar) dalam sidang medianya di Parlimen hari ini.
Pengarah strategi PKR berkata, jawapan di dalam Parlimen oleh Nazri yang mempertahankan individu-individu yang disabitkan dengan skandal wang Umno Sabah menimbulkan banyak tanda tanya.

“PKR mempunyai bukti bahawa kaum keluarga Nazri menerima manfaat terus dari Chia, iaitu individu utama yang dituduh dalam skandal RM40 juta.

Rafizi mendakwa beliau mempunyai bukti bahawa keluarga Nazri menerima manfaat dari Michael Chia, yang terlibat dengan kes penyeludupan wang kepada ketua menteri Sabah, Datuk Musa Aman.

Menurut Rafizi, kenderaan tersebut sering berada di tempat meletak kereta di Clearwater Residence, Damansara Heights iaitu kediaman Nedim.

“Pemantauan kami bahawa Hummer WNX 9776 dipandu oleh pemandu peribadi Nedim Nazri Aziz.

“Rutin harian kenderaan tersebut banyak berkisar antara Clearwater Residence dengan Bangsar Shopping Complex, di mana Nedim dan isterinya memiliki premis di situ.

“Melalui gambar-gambar pemantauan di lobi Clearwater Residence jelas membuktikan bahawa kenderaan itu berulang alik dari Clearwater Residence dan dipandu oleh pengawal peribadi keluarga Nedim Nazri Aziz,” kata Rafizi lagi.

Menurut Rafizi, beliau membuktikan Nedim tinggal di Clearwater Residence dengan gambar-gambar Twitter dan Instagramnya yang sama dengan gambar-gambar di laman web Clearwater Residence.

Selain itu, beliau membuktikan kenderaan Hummer itu digunakan oleh keluarga Nedim apabila isteri Nedim, Bee Khan menghantar gambar pada Instagram dan Twitternya.

Gambar kenderaan Toyota Vellfire yang dikatakan milik isterinya juga dipandu oleh pemandu peribadi Nedim dan berulang alik ke Clearwater Residence.

“PKR mempunyai bukti-bukti yang cukup membuktikan bahawa Nedim, anak kepada Datuk Seri Nazri Aziz telah mendapat manfaat melalui penggunaan kereta mewah Hummer WNX 9776 milik Michael Chia.

“Dalam keadaan Michael Chia disiasat oleh SPRM, dan Datuk Seri Nazri Aziz bertanggungjawab terhadap SPRM, kenyataan Nazri yang mempertahankan Chia bermati-matian sudah pasti menimbulkan perselisihan kepentingan.

“Ini sudah cukup menimbulkan keraguan bahawa ada unsur-unsur rasuah di antara Datuk Seri Nazri Aziz melindungi Michael Chia melalui kenyataan beliau kerana si tertuduh membiayai kenderaan mewah yang digunakan oleh anak beliau.

“PKR mengalu-alukan maklumbalas beliau yang sebelum ini gah mempertahankan Michael Chia sebelum kami mengambil tindakan yang selanjutnya.

“Beliau harus sedar bahawa penafian membabi-buta kononnya beliau tidak tahu menahu mengenai urusan peribadi anaknya tidak boleh diterima rakyat,” kata Rafizi lagi.

173 comments:

  1. Azmin Ali ada Ferrari?


    Kemewahan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sebenarnya sudah menjadi bualan rakyat di negara ini sejak dulu. Malah Anwar sendiri sudah terpalit dengan pelbagai skandal rasuah sejak beliau menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. Namun sudah menjadi budaya di Malaysia, mana-mana pemimpin yang corrupt amat mudah membersihkan imej mereka, semudah menyertai mana-mana parti pembangkang.

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya memohon kepada pihak berkenaan, terutamanya SPRM untuk menyiasat mengenai dua buah kereta yang dikatakan milik Azmin ini. Sekiranya Azmin tiada kena mengena dengan kenderaan tersebut dan kenderaan-kenderaan itu diletakkan nama Azmin, saya mohon SPRM siasat atas nama siapakah kenderaan itu dibeli. Mungkinkah proksi Azmin?.. jika SPRM masih tidak memperolehi apa2 bukti, saya mohon supaya BNM menyiasat akaun Azmin dan saya juga memohon supaya RCI ditubuhkan untuk menyiasat sumber kewangan Azmin..

      Amacam Rafizi Lembu?? ada berani??

      Delete
    2. Saya juga memohon kepada anggota PKR supaya meminta Azmin mengisyhtiharkan aset dan jumlah wang miliknya dan isteri (yang sering dipinjamkan pada Anwar), Shamsidar Taharin. Dikhabarkan semua harta Azmin diletakkan atas nama Shamsidar. Desak juga untuk diumumkan saham-saham miliknya dan isteri, sama ada di dalam atau diluar negara. Dipercayai, Azmin dan Shamsidar lebih kaya dari “Ismeth Ulam Raja”!

      Delete
    3. Itu sahaja yang termampu mereka lakukan, nak mengharapkan kerja buat dan jasa bakti untuk rakyat, tak tercapai dek akal dan kemampuan mereka disebabkan perjuangan para pemimpin PR fokusnya hanya untuk kepentingan sendiri sahaja.

      Delete
    4. Mungkin ada urusan antara Mohd Nedim dengan Chia. Kita tidak tahu lagi akan kebenaran dalam hal ini.

      Delete
    5. Mungkin ada urusan antara Mohd Nedim dengan Chia. Kita tidak tahu lagi akan kebenaran dalam hal ini.

      Delete
    6. Kita tunggu saja apa yang akan dilaporkan mengenai perkara ini.

      Delete
    7. Jika kita lihat rasanya kita sendiri tidak pasti lagi akan perkara ini kebenarannya.

      Delete
    8. Kita tunggu juga penjelasan daripada Nazri mengenai kenderaan tersebut. Pasti beliau akan mempertahankan diri dengan tuduhan yang tidak berasas daripada PR ini.

      Delete
    9. Mungkin juga Chia pinjamkan kereta itu kerana dia sekarang ini berada di Hong Kong. Jadi kita sendiri pun tidak tahu bukan.

      Delete
    10. Mungkin juga kereta itu ditarik kerana tidak kena bayar. Lepas itu dibeli oleh Keluarga Nazri.

      Memang tidak ada bukti lagi yang tepat mengenai perkara ini. Jadi sekarang cuma boleh diberikan pelbagai kesimpulan untuk kepentingan diri sendiri.

      Delete
    11. Tidak perlu terpedaya dengan permainan pembangkang. Ini cuma permainan politik mereka sebenarnya.

      Sedangkan Rafizi sendiri pun tidak tahu akan kebenaran dalam hal ini.

      Delete
    12. Susah juga mahu percaya akan dakwaan sesetengah pihak ini.

      Delete
    13. PKR selalu minta menteri UMNO dedah harta, mereka patut dedah harta sendiri terlebih dahulu.

      Delete
    14. Rafizi Lembu takkan dedahkan kekayaan luar biasa Azmin Lembu.

      Delete
    15. Apa kata Rafizi siasat dan dedahkan kemewahan yang ada pada Azmin terlebih dahulu.

      Delete
  2. Azmin Ali ada Ferrari?


    Lihat saja bagaimana bekas pemimpin-pemimpin BN yang sebelum ini dicaci dan dituduh rasuah oleh pemimpin dan penyokong-penyokong pembangkang, apabila mereka menyertai pembangkang, maka segala cacian itu bertukar menjadi pujian. Malah martabat mereka juga dijulang dan diangkat sebaris dengan Anugerah Tuhan Pakatan Rakyat. Pendek kata, mana-mana pemimpin yang gagal menutup skandal rasuah mereka ketika berada dalam BN hanya perlu menyertai pembangkang untuk mendapatkan "perlindungan".

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembangkang lebih hebat rasuahnya.. namun apa boleh buat.. semua penyokong2nya buta mata dan buta hati.. ibarat kuman dibulan dia nampak tapi gajah depan mata dia pura2 tidak nampak..

      Delete
    2. untuk menyelamatkan Malaysia dari pemimpin corrupt, kita tolak pakatan rakyat pada PRU13 nanti.. belumpun memerintah negara, sudah tersengih2 naik Jet.. kalau sudah memerintah??? entah apa jenis kenderaan yang mereka guna nanti..

      Delete
    3. Nampaknya semakin hari semakin terdesak PR untuk mendedahkan pelbagai isu untuk politik mereka.

      Delete
    4. Kereta boleh bertukar milik dengan mudah jika dipersetujui antara dua pihak.

      Delete
    5. Mungkin juga kereta itu dijual kepada Keluarga Nazri tetapi penukaran nama belum diselesaikan sepenuhnya.

      Delete
    6. Tidak ada hairan pun kalau menteri dapat kereta sebegini. Elaun mereka pun sudah boleh cover bulanan kereta tersebut.

      Delete
    7. Cuma Rafizi saja yang cemburu dengan kejayaan orang lain dan cuba untuk menjatuhkan dengan mainkan pelbagai isu kepentingan politik mereka sendiri.

      Delete
    8. Kenapa Rafizi tidak dedah Azmin Ali kalau begitu suka buat siasatan sendiri?

      Delete
    9. Kalau mau dedah, jangan hanya dedah satu belah sahaja, kalau Azmin Ali bersalah, Rafizi pun wajib dedah.

      Delete
    10. RPK pun pernah dedah bahawa Azmin Ali menerima sogokan daripada Vincent Tan setiap bulan RM15,000. Kenapa Rafizi tidak siasat?

      Delete
    11. Itu namanya DOUBLE STANDARD. Bila pemimpin dalam BN, mereka dicaci. Bila pemimpin tersebuit masuk PR, pujian melambung hingga terkeluar dari lapisan atmosfera.

      Delete
    12. rafizi tidak bersuara pun kalau Azmin pakai ferari.

      Delete
    13. Siasat pembangkang terlebih dahulu, pasti banyak akan perkara buruk yang keluar.

      Delete
  3. Azmin Ali ada Ferrari?


    Malah, hanya melalui Pakatan Rakyat sahaja barulah pemimpin-pemimpin corrupt ini bebas melakukan apa sahaja kerana sudah tentu ianya tidak akan dipersoalkan oleh penyokong, media dan NGO tajaan mereka sebagaimana kemewahan yang dinikmati oleh Azmin Ali melalui pendedahan DISINI

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tepat sekali.. bagi pemimpin dan penyokong2 pembangkang, ketelusan itu hanya perlu dipihak BN tapi tidak dipihak pembangkang terutamanya Pakatan Rasuah.. sebab itu mereka boleh bermewah sehingga kehari ini tanpa perlu risau dipersoalkan..

      Delete
    2. memang pelik.. Anwar yang bergaji seringgit boleh naik jet.. Khalid Ibrahim yang bergaji RM20k, boleh beli bas mewah harga hampir rm1 juta (belum termasuk kos ubah suai).. Azmin yang bergaji rm2k boleh memandu Ferrari??? patutlah ramai pemimpin corrupt BN yang mahu menyertai Pakatan Rakyat..

      Delete
    3. PR cuba untuk mencari kesalahan pihak lain dengan memberikan pelbagai isu. Tapi hanya kerena kereta Hummer ini cuba dihebohkan. Sebalik cerita PR tidak tahu. Jadi kita tunggu apa yang akan dikatakan oleh Nazri.

      Delete
    4. Pelbagai kesimpulan dapat dibuat dalam hal ini disebabkan tidak ada bukti yang tepat lagi mengenai perkara ini.

      Susah juga kita mahu percaya kalau setakat dengan Saman atas nama Chia tapi kereta ada pada anak Nazri. Mungkin mereka ini ada perniagaan bersama.

      Delete
    5. Penyokong PR diperbodohkan oleh pemimpin mereka sendiri!

      Delete
    6. Dari mana datangnya dana untuk menampung kehidupan mewah Anwar dan sekutunya.. jangan cuba cari kesalahan orang lain.

      Delete
  4. Azmin Ali ada Ferrari?


    yang peliknya tidak ada pula penyokong, media dan NGO pro pembangkang minta SPRM jalankan siasatan, atau minta BNM siasat akaun Azmin dan isterinya, atau minta kemewahan Azmin ini dibahaskan di Parlimen, atau minta RCI ditubuhkan untuk melaksankan siasatan yang lebih komprehensif.

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikap hipokrit dan opportunist pemimpin dan penyokong2 Pakatan Rakyat setinggi gunung everest.. sebab itu tidak ada persoalan ditimbulkan bila pemimpin2 PR terlibat dengan rasuah..

      Delete
    2. malah pernah didedahkan oleh blogger resit pembelian katil Azmin yang jumlahnya melebihi rm20k.. itu baru katil, belum masuk perabot dalam rumah yang lain..

      Delete
    3. Bagaimana Azmin Ali boleh mengumpul kekayan sebanyak itu?

      Delete
    4. Sanggup caci dan tuduh pemimpin BN itu ini tapi pemimpin serta penyokong PR sendiri tidak dapat terima kenyataan yang PR sendiri terlalu corrupt!!

      Delete
    5. Jangan cuba putar belitkan isu yang sudah selesai.

      Delete
  5. Azmin Ali ada Ferrari?


    Kenapa semua pihak yang hari ini seakan-akan meroyan berkenaan dengan RM40 juta dan kereta jenis Hummer yang kononnya diberikan kepada anak Nazri Aziz tidak mempersoalkan kemewahan Azmin yang juga mempunyai hubungan rapat dengan timber tycoon dari Sarawak?

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang sengaja nak menfokuskan kes RM40 juta ini untuk menutup kes rasuah mereka sendiri.

      Delete
    2. Pembangkang suka recycle isu yang sudah selesai.

      Delete
  6. Azmin Ali ada Ferrari?


    Kenapa Sarawak Report yang kononnya berjuang atas dasar alam sekitar khususnya hutan hujan Borneo tidak pernah mengaitkan nama Azmin Ali dalam skandal rasuah pembalakan di Sarawak? dan kenapa Sarawak Report tidak memuatkan sekali gambar Ferrari Azmin Ali, Jet peribadi Anwar, bas mewah Khalid Ibrahim dan truck kempen PRU13 DAP dalam portal pembohong mereka?

    RAFIZI LEMBU WAJIB DEDAHKAN SUMBER KEKAYAAN AZMIN ALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika kekayaan Azmin mampu memiliki Ferrari, Audi Q7 dan katil berharga RM20k, entah macam mana pula kekayaan ketuanya Anwar Ibrahim yang sebelum ini tersengih2 naik jet mewah yang berharga USD39 juta??

      Delete
    2. setakat isu Hummer yang belum confirm, boleh pula disensasikan.. tapi pemimpin2 pembangkang yang jelas2 memiliki kenderan2 mewah yang bernilai jutaan ringgit tidak pula disensasikan..

      Delete
    3. betul tu, isu ini hanya rekaan pembangkang semata-mata, kehabisan isu untuk menarik perhatian rakyat.

      Delete
  7. untuk pengetahuan anda semua, Azmin Ali juga membeli sebuah SUV mewah. Menurut sumber, nombor pendaftarannya ialah “AS 6″, yang membawa maksud “Azmin Shamsidar anak 6″! Menurut salah seorang ahli keluarga Azmin, kenderaan SUV mewah itu terpaksa disembunyikan di pusat membeli-belah Pavilion, di Bukit Bintang..

    takkan Rafizi tidak nampak rakan dia sendiri corrupt??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin Ali dikatakan memiliki kekayaan luar biasa yang berjumlah RM30 juta.

      Delete
    2. Bagaimana Azmin Ali boleh mempunyai jumlah wang sebanyak RM30 juta dalam akaunnya sedangkan ketika itu beliau hanya seorang penjawat awam sebagai Setiausaha Sulit kepada Timbalan Perdana Menteri?

      Delete
    3. Pada ketika itu, Azmin Ali hanya memperoleh gaji sebanyak RM2,442 sebulan. Malah, beliau tidak pernah menjalankan perniagaan kecil-kecilan mahupun IKS.

      Delete
    4. Selain Azmin Ali, isterinya Shamsidar juga turut dikaitkan dengan dalam pemberian wang yang lumayan dan disediakan kereta yang lengkap dengan pemandu

      Delete
    5. kekayaan Azmin begitu luar biasa, dia perlu perjelaskan dari mana dia memiliki kekayaan tersebut.

      Delete
    6. Azmin Ali juga didesak untuk menjawab tuduhan itu sekiranya terlibat secara langsung dalam kronisme dan penyelewangan wang rakyat.

      Delete
    7. Azmin Ali juga diminta untuk bersumpah laknat sekiranya benar-benar tidak terlibat dalam aktiviti haram itu.

      Delete
    8. Lebih banyak kereta mewah dapat dimiliki oleh Azmin jika berjaya menjadi kerajaan.

      Delete
    9. When it comes to PKR corruption, Rafizi suddenly becomes blind!

      Delete
  8. Sebelum ini, kita hanya mendengar laporan bahawa Azmin memiliki kereta mewah berkuasa tinggi, Ferrari sahaja. Sebagaimana kita tahu, ferrari juga mahal harganya. Jika anda bukan jutawan, jangan bermimpi untukmemiliki kereta idaman ramai ini. Namun kini, kita diberitahu bahawa Azmin baru beli Q7 pula. Banyak betul duit Azmin, ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin sangat kaya boleh miliki Ferari.

      Delete
  9. di dalam kemeriahan Azmin yang dilimpahi wang beratus-ratus juta itu, mengapa PKR sering menyatakan bahawa parti mereka tidak punya wang? Malah Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah sendiri telah menggerakkan tabung dana PKR bagi menampung perbelanjaan parti itu menghadapi Pilihanraya Umum ke-13.

    ReplyDelete
  10. Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengakui mengenali Michael Chia, tetapi menafikan tuduhan bahawa beliau membersihkan nama pedagang balak itu berkenaan dakwaan rasuahnya.

    ReplyDelete
  11. “Sengkek” sangatkah PKR sehingga terpaksa meminta dan merayu derma dari orang ramai, khususnya anggota parti itu? Sedangkan pemimpin-pemimpin PKR, terutamanya Azmin, secara peribadinya begitu mewah berbelanja benda-benda mahal. Berapa sangatlah dana untuk PRU berbanding harga sebuah Ferrari dan Q7? Mengapa perlu rayu dan cekik wang ahli sendiri pula?

    ReplyDelete
  12. Nazri menerangkan bahawa beliau menjawab soalan mengenai Chia yang didakwa menyeludup wang untuk Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Aman kerana tugasnya sebagai menteri de facto undang-undang.

    ReplyDelete
  13. Nazri mengingatkan Rafizi bahawa jawapan beliau di dalam Parlimen dalam kontroversi itu kerana ia datang dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Jabatan Peguam Negara, agensi yang menangani kes tersebut.

    ReplyDelete
  14. Nazri menegaskan kedua-dua badan tersebut bebas, dan kerajaan tidak mempunyai hak untuk menutup kes. aya tidak ada kuasa dalam SPRM, jadi saya tak boleh menutup kes. Mereka bebas, jadi bagaimana saya nak dirasuah jika saya tidak ada kuasa? kata nazri.

    ReplyDelete
  15. kalau swak reort semua lah dia tau.. kaaa, dia buat2 saja ni cerita ni?

    ReplyDelete
  16. Pakatan ada skandal penyelewengan RM50 billion milik Kerajaan negeri Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan melalui Rafizi sengaja membuat kecoh mengenai kes yang sudah selesai untuk menutup cerita sumbang di Selangor

      Delete
  17. bermula apabila Anwar Ibrahim dilantik menjadi Penasihat Ekonomi Negeri Selangor pada 13 November 2009. Apabila Anwar dilantik ke jawatan tersebut, yang ada di pejabat Penasihat Ekonomi Negeri adalah dia dan Rafizi.

    ReplyDelete
  18. Projek pertama yang Anwar buat sebagai penasihat ekonomi Selangor adalah Pakej Ransangan Ekonomi Selangor yang bernilai RM50 billion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar banyak kebas duit kerajaan dalam negeri2 pembangkang

      Delete
  19. setelah 3 tahun berlalu, ternyata Pakatan hanya pandai melancarkan janji tetapi gagal untuk menepatinya.

    ReplyDelete
  20. Kalau dah ada RM50 billion dalam pakej rangsangan ekonomi Selangor dan nilai projek pembersihan sungai Klang pun bernilai RM10 billion, kenapa perlu minta pada Kerajaan Pusat sebanyak RM1 billion apabila Selangor dilandar banjir?

    ReplyDelete
  21. Itulah perangai sebenar Pakatan yang hanya tahu menyalahkan Kerajaan Pusat bila masalah berlaku di negeri mereka. Sedangkan perancangan pembersihan Sungai Klang siapa punya projek? projek mereka.

    ReplyDelete
  22. Sikap pembangkang hanya mahu lari dari menjawab penyelewengan di negeri2 pembangkang dengan isu2 yang terbukti tidak bersalah oleh MACC

    ReplyDelete
  23. Rakyat Selangor harus tahu apa sebenarnya yang berlaku keatas Negeri Selangor dan atas segala kekayaan Negeri Selangor yang selama ini di gembelengkan dan dijana oleh Kerajaan Barisan Nasional yang telah memerintah lebih 50 tahun di Selangor.

    ReplyDelete
  24. Apabila Kerajaan Pakatan Rakyat mula mentadbir negeri Selangor setelah PRU12, Selangor ini yang dari dulu dikenali sebagai salah satu negeri utama yang mempunyai kekayaannya sendiri dan mempunyai kapasiti menjana ekonomi tinggi telah diekploitasi dengan begitu rakus oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  25. Lebih-lebih lagi dah dekat PRU 13 maka sudah pasti perlu dana yang banyak untuk menanggung perbelanjaan Pakatan Rakyat dan dari mana lagi nak kumpul dana? Dari negeri-negeri yang dibawah taklukkan mereka adakah ianya akan menjadi salah satu penyumbang utama?

    ReplyDelete
  26. Tambah lagi pada ketika ini apakah mereka sudah merasai bahawa mereka tidak akan dapat mengekalkan kuasa di Negeri Selangor pada PRU13 nanti maka semakin rakus dan sedikit masa yang tinggal ini sudah pasti akan digunakan semaksima mungkin untuk menyamun dan meragut segala kekayaan Selangor yang tinggal?

    ReplyDelete
  27. I think you should refer to the Federal Minister. Thanks.

    ReplyDelete
  28. This is genuine enough?

    ReplyDelete
  29. Rafizi ni bukannya tinggi sangat jawatan, nak rampas kuasa Azmin Ali ke?

    ReplyDelete
  30. I think there is a major shakeup after this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunngu sehingga dakwaan Rafizi Ramli ini dibuktikan dulu.

      Delete
  31. Nazri tidak melihat sebarang kesalahan dengan anaknya yang didakwa menggunakan kereta mewah yang dimiliki Michael Chia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau menyatakan bahawa hubungan Nedim dengan peniaga balak Sabah itu tidak berkaitan dengan jawatannya selaku menteri kabinet.

      Delete
    2. Nazri Aziz telah menafikan beliau mempunyai sebarang kepentingan dengan mana-mana individu seperti yang didakwa Ramli Rafizi.

      Delete
    3. Rafizi hanya cakap kosongs sahaja.

      Delete
  32. Beliau memberitahu wartawan bahawa beliau tidak mengawal setiap pergerakan Nedim kerana beliau sudah dewasa, dan menambah jika anaknya menggunakan kereta Chia, itu adalah urusan peribadi anaknya dengan Chia.

    ReplyDelete
  33. "Oh tidak, ia tidak benar, ia tidak benar. Chia ialah rakan. Saya tidak tahu jika dia dipinjamkan kereta untuk anak saya. Anda perlu bertanya kepada anak saya, "katanya ketika ditemui Malaysian Digest di Parlimen hari ini.

    ReplyDelete
  34. Too much of nasty thinking in here.

    ReplyDelete
  35. Nampak gelabah dan terdesak sangat pembangkang sekarang ni sampai nak buat sidang akhbar nak jatuhkan kerajaan.

    ReplyDelete
  36. Sekarang nak heret Nedim pula untuk jatuhkan kredibiliti Nazri.

    ReplyDelete
  37. Jelas sekali pembangkang bijak mengambil peluang untuk memanipulasi nama Musa Aman dan Nazri demi kepentingan politik jijik gaya baru mereka. Makin dekat musim pilihanraya kelak, tentu akan lebih banyak kisah karut marut akan keluar.

    ReplyDelete
  38. Portal pro pembangkang menjadi pihak pertama yang menyiarkan berita mengenainya

    ReplyDelete
  39. Kerajaan Selangor cuba merobohkan 2 asrama milik yayasan selangor yang dikhaskan untuk pelajar luar bandar dalam menikmati persekitaran pembelajaran yang lebih baik di bandar KL.

    ReplyDelete
  40. kerajaan Selangor menutup dan membatalkan rancangan pembinaan kampus UITM di serendah, yang majoriti akan mendapat manafaatnya adalah orang melayu.

    ReplyDelete
  41. Now they are moving it to Nazri's son. Next will Azmin's wife.

    ReplyDelete
  42. Ingin tahu apa kejadian di sebalik keruntuhan family Azmin ni.

    ReplyDelete
  43. Without diligent effort, the attitude of wanting to try something new and the undaunting spirit of wanting to complete assignments to inculcate a culture of innovation in the state civil service will only look nice on paper, said Deputy Chief Minister, Datuk Yahya Hussin.

    ReplyDelete
  44. Some RM2.4bil worth of investments, mostly in the oil and gas (O&G) sector, will be poured into this International Offshore Financial Centre (IOFC) over the next few years, resulting in the creation of more than 3,000 jobs, said Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    ReplyDelete
  45. The development of sizeable gas fields in deep waters off Labuan and the completion of the RM3.8bil Sabah Oil and Gas Terminal in Kimanis would catapult both areas into leading O&G hubs in the country and possibly in the region

    ReplyDelete
  46. Muhyiddin also said Johor would benefit from its proximity to Singapore which was facing near full-utilisation of its oil and gas storage facilities coupled with constraints from further expansion at a time when Asia's petroleum consumption was expected to grow by an additional 1.8 million barrels per day by 2020.

    ReplyDelete
  47. The Sabah Rubber Industry Board (SRIB) made a profit in excess of rm40 million last year.

    ReplyDelete
  48. The success came about after the State government took bold measures including restructuring the Board and strengthening its management.

    ReplyDelete
  49. The government also provided financial aid amounting torm60 million to help srib improve its performance. The years before 2011, srib was facing critical financial problem after having incurred millions of ringgit in losses due to poor planning.

    ReplyDelete
  50. Chief Minister Datuk Seri Musa Haji Aman was very concerned as he wished to see SRIB become a successful government agency to help raise the standards of living of rubber tappers and ensure the success of the rubber industry in Sabah.

    ReplyDelete
  51. The Sabah State government welcomes suggestions from professional bodies to improve the delivery system and is aware of efforts by professional institutions and associations to improve the economy.

    ReplyDelete
  52. Musa said the government is grateful for these contributions and is therefore willing to listen to feedback and constructive criticisms in order to resolve issues related to their respective professions.

    ReplyDelete
  53. Musa also acknowledged the achievements of rism Sabah Branch which has its own corporate building, besides being one of the most active branches in Malaysia, having organised the Sabah Surveyors Congress for the past five years and undertaken numerous social projects.

    ReplyDelete
  54. Barisan Nasional will only be back in power if members remain united and give their undivided support to the ruling coalition in the coming general election.

    ReplyDelete
  55. Yahya said the election machinery must be strengthened and all Umno members must be alert and continue to monitor the opposition’s activities.

    ReplyDelete
  56. Deputy Chief Minister Datuk Yahya Hussin on Monday assured rubber smallholders that they will not be affected by the enforcement of rubber cess collection by the Sabah Rubber Industry Board (SRIB).

    ReplyDelete
  57. Jadi kita tidak patut dengar pendapat dari satu pihak saja rasanya. Kita tunggu juga penjelasan daripada pihak Nazri akan perkara ini.

    ReplyDelete
  58. Rafizi turut mendesak agar Nazri 'bercuti' daripada jawatannya bagi membolehkan siasatan SPRM dijalankan biarpun tuduhannya tidak mempunyai sebarang asas dan bukti,. Walhal laporan kepada SPRM dijangka akan dibuat pada minggu hadapan.

    ReplyDelete
  59. Dalam tujuh klip video yang dipertontonkan oleh Rafizi Ramli dan Tian Chua kepada wakil-wakil media, beberapa buah kenderaan ditunjukkan kononnya milik anak lelaki Nazri Aziz. Antaranya ialah sebuah Hummer yang berharga lebih RM500,000 yang kononnya telah dihadiahkan oleh Michael Chia kepada Nazri Aziz.Sebaliknya pertanyaan daripada para wartawan telah menyebabkan Rafizi Ramli terpaksa menamatkan sidang medianya dan kemudian bergegas meninggalkan sidang media yang dia sendiri aturkan!

    ReplyDelete
  60. Bagaimanapun, dalam ketujuh-tujuh klip video tersebut, tidak langsung kelihatan kelibat Nazri Aziz mahupun anak lelakinya yang bernama Nedim bagi menyokong tuduhan Rafizi Ramli. Boleh percaya tidak tuduah Rafizi?

    ReplyDelete
  61. Sebelum ini mereka membuktikan bahawa Michael Chia pernah dan telah ditahan oleh ICAC tapi PKR sekrang pula mahu rakyat Malaysia percaya bahawa ahli perniagaan tersebut ditahan ICAC, meminta pula bukti dari pihak berkuasa Malaysia yang dia tidak pernah ditahan.

    ReplyDelete
  62. Rafizi Ramli dan Tian Chua mendesak agar pihak berkuasa Malaysia termasuklah Peguam Negara menunjukkan bukti yang Michael Chia TIDAK pernah ditahan oleh ICAC Hong Kong. Bukannya mereka yang membuktikan bahawa Michael Chia PERNAH dan TELAH ditahan oleh ICAC sebaliknya beban pembuktian dipindahkan pula kepada pihak lain?

    ReplyDelete
  63. Nazri kata beliau tidak tahu jika Michael Chia ada meminjamkan kereta untuk anaknya.

    ReplyDelete
  64. "Anda perlu bertanya kepada anak saya, "katanya ketika ditemui wartawan hari khamis.

    ReplyDelete
  65. Dawkaan bahawa Anak kepada menteri ini dan keluarganya mendapat manfaat melalui sebuah kenderaan mewah jenis Hummer hitam masih belum dapat dibuktikan lagi.

    ReplyDelete
  66. PKR telah menjalankan siasatan sendiri untuk mengesahkan bahawa kenderaan mewah tersebut benar-benar digunakan oleh anak menteri berkenaan, bagaimana pula dengan buktinya?

    ReplyDelete
  67. Kalau Michael Chia kaya, memang tidak dinafikan. Hampir kesemuaan peniaga balak kaya raya. Tapi Azmin Ali pula...

    ReplyDelete
  68. Kita tunggu dan lihat sajalah sama ada kenderaan mewah Hummer hitam tersebut benar-benar digunakan oleh anak Nazri Aziz?

    ReplyDelete
  69. Pakatan Rakyat and Anwar: Double Standard In IPP issue

    Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim was 'angry' when asked why he as an economic adviser, did not take any action to dispose of shares of the Selangor State Development Corporation (PKNS) in the free electricity generator (IPP) if it is not in cahoots opposition gambling companies. Was Datuk Seri Anwar Ibrahim acted blindly regarding this issue?

    ReplyDelete
  70. Whereas before, he was so grumpy accuse the ruling Barisan Nasional (BN), a culture of cronyism, while also supporting gambling companies when awarding a contract to a subsidiary of Genting involved with IPP industry, namely Genting Power. Limited. (Genting). Isn't Datuk Seri Anwar Ibrahim was being so double standard??

    ReplyDelete
  71. However when Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) questioned if true Anwar rallied against gambling companies as claimed, why he as Selangor Economic Advisor does not take any action to dispose of 25 per cent stake in Genting PKNS, the opposition leader tone began to change. Datuk Seri Anwar Ibrahim could not cover his double standard.

    ReplyDelete
  72. "In the case of Genting, the economic adviser to the minister, there PKNS not share amounting to 25 percent in Genting. Claims cronies and others but the opposition itself is conspiring with gambling companies. True agreement made ​​during the state government before but why not just sell the stock.

    ReplyDelete
  73. "State Government under the Honourable party (PKR) is a four-year rule, but there is no effort to do anything including selling the stock if it is rejected gambling companies. Why not do anything about it? To me this is another example that has bright bersuluh about this opposition.

    ReplyDelete
  74. "Speak IPP article but the owner and the company's stock share gambling, if so why abetting against gambling companies, why not advise the state's economic adviser Chief Minister to take action dispose of those shares," he said during a debate at the committee stage in the House of Commons today .

    ReplyDelete
  75. Infuriated by the Anwar issue with a high tone and then continue to blame the previous government but does not try to answer the question Khairy cause some BN MPs began questioning until he then puts the burden to PKNS management.

    ReplyDelete
  76. "I was informed by the Chief Minister of any company's sales efforts but then advise should not be sold but the question now is what is the issue? "Anwar said as he tried to shift the question which arose Khairy.

    ReplyDelete
  77. You Pakatan Rakyat supporters are still too immature. And that is why Pakatan Rakyat is not ready to run the country. Pakatan Rakyat supporters first need to gain some maturity before Pakatan Rakyat can be allowed to form the federal government. You need to suffer another term under Barisan Nasional. This suffering might then wake you up and only when you wake up can we talk about a change of government. – Raja Petra

    ReplyDelete
  78. You take the moral high ground whenever you feel that someone is serving Barisan Nasional’s interest but you do not demonstrate that same moral outrage if someone is on Pakatan Rakyat’s payroll. So-called ‘independent’ human rights organisations such as Suaram openly work for Pakatan Rakyat but that is not repulsive to you. Only if they serve Barisan Nasional’s interest is it repulsive. – Raja Petra

    ReplyDelete
  79. To you Pakatan Rakyat supporters, the decent thing to do is to serve Pakatan Rakyat’s interest. Serving any other interest is an indecent thing to do. You decide the moral boundaries and limits of decency and anyone who does not pass your interpretation and yardstick of morality and decency is vilified. Who appointed you the guardian and trustee of morality and decency? – Raja Petra

    ReplyDelete
  80. What kind of hypocritical double standard is this? You resent it when others impose their will on you and when they decide what is tolerable, moral and decent. But you can impose your will on others and decide what is tolerable, moral and decent. Can you see the hypocrisy that is so thick you can cut it with a knife? – Raja Petra

    ReplyDelete
  81. What stupid people you are. If I support Pakatan Rakyat then I am God. If I do not support Pakatan Rakyat then I am a Barisan Nasional stooge – Raja Petra

    ReplyDelete
  82. That is the level of intelligence of Pakatan Rakyat supporters. And because of that Barisan Nasional is going to win the coming general election. And on the morning after Polling Day I am going to write an article that is going to say, “Ha…ha…ha…I told you so.” What a bunch of bloody losers! – Raja Petra

    ReplyDelete
  83. fazifi tidak dapat pun buktikan tuduhan ini.

    ReplyDelete
  84. Jika ada bukti, keluarkan sahaja..jangan cakap kosong sahaja.

    ReplyDelete
  85. Surat terbuka kepada Presiden, Parti Keadilan Rakyat

    Saya telah menjadi ahli parti sejak PKR ditubuhkan. Saya dan beratus ribu lagi rakyat Malaysia telah memilih PKR sebagai wadah perjuangan politik. Kami telah menaruh harapan untuk PKR membawa perubahan kepada mutu sistem pemerintahan di negara yang tercinta ini. Harapan kami telah menggunung apabila PKR serta PAS dan DAP berjaya mencapai kejayaan yang tidak diduga pada PRU 12. Kemaraan ke Putrajaya kian menjadi realiti.

    Walaubagaimanapun perkembangan-perkembangan mutakhir dalam PKR amat mencemaskan saya. Rentetan daripada pemilihan pucuk pimpinan yang sedang berlangsung, parti telah di heret ke ambang krisis. Pada hemat saya, krisis ini ialah yang paling getir pernah dihadapi oleh parti. Besar kemungkinan parti akan berpecah akibat krisis ini dan sekali gus memusnahkan peluang Pakatan Rakyat untuk menang di PRU 13. Kemaraan ke Putrajaya akan menjadi hanya sebuah impian.

    ILLAM KUBONG AK DAGANG
    Kuching, Sarawak

    ReplyDelete
  86. Program Permata Negara yang diperkenalkan kira-kira tujuh tahun lalu semakin berjaya dan berkembang hasil sokongan dan bantuan daripada kerajaan Malaysia yang diterajui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

    Isteri Perdana Menteri, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor, berkata kejayaan itu tidak mungkin dicapai tanpa sokongan daripada kerajaan apatah lagi dalam tempoh singkat, yakni sejak ia dilancarkan pada 2005.

    ReplyDelete
  87. “Kita bukan sekadar berjaya mewujudkan beberapa pusat Permata di seluruh negara tetapi juga beberapa program sasaran lain yang dilaksanakan sejak 2005.

    “Tanpa sokongan daripada kerajaan Malaysia, sudah pasti ia menjadi cabaran buat Permata mencapai matlamat atau sasarannya dalam tempoh yang singkat.

    “Sokongan berterusan diterima daripada kerajaan dan Jawatankuasa Koordinasi Polisi Permata Negara dipengerusikan sendiri oleh Perdana Menteri. Peruntukan diperoleh daripada kerajaan dan projek seumpama ini memerlukan sokongan kerajaan untuk berjaya,”- DS Rosmah

    ReplyDelete
  88. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

    Seperti yang kami janjikan semalam, hari ini kami akan mendedahkan perihal seorang ahli parlimen pembangkang yang selama ini lantang berpasangan dengan Rafizi Ramli menuduh orang-orang Umno melakukan rasuah dan penyelewengan. Rafizi adalah salah seorang pemimpin PKR yang hidungnya mengalami masalah deria bau. Atas sebab itulah dia boleh bertahan untuk kerap berada di sisi Zuraida.

    ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Minggu lepas kami telah mendedahkan tentang koleksi kereta terakhir yang dibeli oleh anak kelahiran Bengkulu, Sumatera Indonesia itu semenjak bergelar YB adalah Mercedes Benz E240 yang didaftarkan pada 24.05.2012.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    2. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Ahad lepas atau lebih tepat pada 25.11.2012 seorang ahli PKR di Ampang yang menjadi mata-mata kami untuk memerhatikan pergerakan Zuraida, melaporkan kepada kami pada hari berkenaan Zuraida ada beberapa program di Ampang.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    3. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Antara majlis yang dihadirinya pada hari berkenaan adalah penyampaian sumbangan deepavali di Dewan Flat Ahmad Razali Ampang dan dialog dengan penduduk Ukay Perdana di Hotel Flamingo. Pergerakan Zuraida pada hari itu menggunakan sebuah kereta Mercedes Benz E200 CGI.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    4. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Ketika hendak pulang dari Hotel Flamingo salah seorang hadirin sempat bercakap dengan Zuraida dan bertanyakan kepada beliau tentang pendedahan kami berhubung kemampuannya membeli kereta-kereta mewah. Zuraida menjawab kereta Mercedes yang kami dedahkan bukan keretanya dan menunjukkan kereta Mercedes yang beliau gunakan pada hari itu sambil berkata itu kereta orang bagi pakai (pinjam).

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    5. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Fakta

      Kereta yang digunakan Zuraida pada hari berkenaan (25.11.2012).

      Model : Mercedes Benz E200 CGI
      Nombor pendaftaran : WTP 1970

      Kereta yang didaftarkan atas nama Zuraida pada 24.05.2012

      Model : Mercedes Benz E240
      Nombor pendaftaran : BLR 9680


      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    6. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Semakan kami ke atas kenderaan yang digunakan oleh Zuraida pada hari berkenaan mendapati kenderaan itu didaftarkan di atas nama sebuah syarikat yang berpejabat di Serdang.

      Nombor kenderaan : WTP 1970
      Model : Mercedes Benz E200 CGI
      Pemilik : Automated Contactless Systems Sdn Bhd


      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    7. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Semakan kami di laman MyEG juga mendapati kenderaan yang digunakan Zuraida pada 25.11.2012 untuk program-programnya di Ampang sah didaftarkan atas nama syarikat berkenaan dan terdapat lima tunggakan saman yang belum dibayar.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    8. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Selama ini Zuraida dan Rafizi mempotretkan diri mereka sebagai orang yang penuh intergriti dan menyerang Nazri Aziz kerana anaknya menggunakan kenderaan milik Michael Chia.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    9. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Jadi bagaimana pula dengan Zuraida yang menggunakan kenderaan yang disediakan oleh sebuah syarikat ? Harus diingat, kenderaan itu bukan digunakan oleh anak Zuraida, tetapi oleh Zuraida sendiri. Untuk tujuan apa syarikat berkenaan menyediakan kenderaan mewah yang berharga ratusan ribu untuk kegunaan Zuraida ? Sudah tentu ada udang di sebalik batu !

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    10. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Mungkin ada yang berkata Zuraida tidak mempunyai apa-apa kuasa untuk meluluskan projek. Jika itu telahan anda ternyata silap. Zuraida seorang wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Walaupun beliau tiada kuasa tetapi beliau mempunyai kuasa melobi atau menjadi broker yang membawa projek syarikat-syarikat tertentu untuk diluluskan.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    11. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Kebetulan beberapa hari lepas kami menemui sekumpulan wanita PKR. Dalam pertemuan itu mereka menceritakan kepada kami tentang sikap buruk Zuraida yang melobi projek di sana sini atas nama wanita PKR. Kononnya komisyen yang akan beliau dapat akan digunakan untuk menggerakkan wanita PKR. Bukan sahaja di Selangor malah hingga ke Pulau Pinang.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    12. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Kebanyakkan projek-projek yang Zuraida bawa akan diluluskan kerana menggunakan nama wanita PKR. Zaman kemewahan Zuraida ketika Rafizi berada di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Prosedur di Selangor menetapkan setiap projek yang hendak dikemukakan kepada kerajaan negeri perlu dihantar kepada Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor untuk dinilai dan dicadang supaya diluluskan. Di sana Rafizi yang banyak memainkan peranan untuk melobi Anwar bagi meluluskan sesuatu projek. Masalah ‘terlebih makan’ telah membuatkan Rafizi bermasalah dengan Pejabat MB Selangor terutamanya dengan Faekah Hussin, yang akhirnya menyaksikan Rafizi telah meletak jawatan.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    13. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Setiap komisyen yang Zuraida dapat hasil dari kecekapan beliau melobi projek atas nama wanita PKR tidak disalurkan kepada wanita dengan sepatutnya. Lebih kepada untuk kepentingan beliau. Apabila wanita PKR minta peruntukkan untuk melaksanakan sesuatu program, beliau akan menjawab tiada peruntukkan dan meminta mereka berusaha sendiri.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
    14. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN KETUA WANITA PKR ZURAIDA KAMARUDDIN

      Menurut seorang wanita PKR apa yang terjadi kepada Zuraida sekarang adalah bala hasil dari beliau memakan wang yang sepatutnya menjadi milik parti. Menurut mereka lagi sebab itu sehingga ke hari ini tidak ada seorang pun pemimpin wanita PKR yang tampil mempertahankan beliau apabila kemampuan luar biasanya terdedah.

      ZURAIDA JUGA MENGGUNAKAN KERETA MEWAH MILIK SEBUAH SYARIKAT.. APA HUBUNGAN ZURAI DAN SYARIKAT ITU?

      Delete
  89. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

    Jika projek NFC yang bernilai RM250 juta telah berjaya dibongkar Rafizi, kali ini MyMassa pulak nak bongkarkan skandal Rafizi yang bukan nilainya ratusan juga tetapi berbillion-billion dalam projek pembersihan dan pemulihan Sg. Kelang.

    PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Dalam bahagian pertama, MyMassa dedahkan pakej rangsangan ekonomi Selangor berjumlah RM50 billion merangkumi 5 projek. Jika pakej bernilai RM50billon berapa pula kos projek pembersihan dan pemulihan Sg. Kelang. Untuk kos projek ini, terdapat beberapa sumber yang diumumkan sendiri oleh Menteri Besar Selangor.

      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    2. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Sumber pertama :

      China Keen On Klang River Rehabilitation Project - Abdul Khalid

      SHAH ALAM, July 20 (Bernama) -- China is keen to participate in the RM10 billion Klang River rehabilitation project that will provide the impetus to stimulate economic growth in Selangor.


      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    3. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Sumber kedua :

      South Korea keen on Klang river rehabilitation project, says Khalid

      SHAH ALAM, Nov 5 — South Korea is keen to participate in the RM20 billion Klang River rehabilitation project that will provide the impetus to stimulate economic growth in Selangor, the country’s most developed state.


      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    4. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Sumber ketiga :

      Four firms to carry out RM50b Klang River rehabilitation project

      NST Online, March 15, 2010

      KLANG: The Selangor government has appointed four companies to carry out a RM50 billion Klang River rehabilitation project. Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim said the entire project would take 15 years to complete.


      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    5. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Mula-mula RM10 billion. Kemudian meningkat RM20 billion bila Korea Selatan nak join. Lepas tu naik sampai RM50 billion! Kaedah costing apa yang Tan Sri Khalid gunakan sampai nilai projek boleh naik sekelip mata

      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    6. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      MyMassa agak pelik dalam hal ini kerana kosnya berubah-ubah mengikut masa dan situasi. Jujurkah Kerajaan Selangor untuk melaksanakan projek ini atau ianya satu helah untuk menipu rakyat? Jika Kerajaan Selangor jujur, kenapa Kelang dilanda banjir kerana parit dan sungai tidak diselenggara dengan baik?

      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    7. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Projek ini telah diumumkan dari tahun 2009 lagi. Sekarang dah tahun 2012. Projek ini adalah sebahagian daripada Pakej Rangsangan Ekonomi Selangor yang di bawah Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor yang mana Rafizi Ramli bekerja. Apa yang Rafizi buat sehingga tiada perkembangan mengenai projek ini. Adakah dia sibuk mencari salah orang lain dalam kes NFC sehingga lalai menguruskan projek RM50 billion?

      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
    8. RAFIZI CUBA LINDUNGI SKANDAL RASUAH BELIAU DAN ANWAR IBRAHIM BERNILAI RM50 BILLION

      Oleh kerana kegagalan Rafizi memantau projek ini, Kerajaan Selangor menyalahkan Kerajaan Pusat kerana tak salurkan RM1 billion peruntukan. Tak cukup RM50 billion yang gagal diurus oleh Rafizi, mereka nak minta lagi RM1 billion.

      PATUTLAH RAFIZI SENYAP BILA RAKYAT TANYA PASAL SKANDAL RASUAH ANWAR.. RUPANYA DIA PUN TERLIBAT

      Delete
  90. Greetings from Ohio! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the information you present here and can't
    wait to take a look when I get home. I'm surprised at how fast your blog loaded on my phone .. I'm
    not even using WIFI, just 3G .. Anyways, fantastic
    blog!

    Feel free to surf to my webpage ... concrete
    Feel free to surf my web-site - motor

    ReplyDelete
  91. Appreciating the time and effort you put into your blog and detailed information you present.
    It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material.
    Great read! I've bookmarked your site and I'm adding
    your RSS feeds to my Google account.

    Have a look at my site :: dietetic
    Also visit my website ; triangle

    ReplyDelete

Search This Blog